Doučujte.cz

Pomáháme doučováním

Jak neztratit pozornost žáků

Jak reagujete, když vidíte, že ztrácíte pozornost žáka / žáků?

M. Marcinčín:

Starší žáci – prostě se zeptám: Vidím, že tě ztrácím. Jedu moc rychle/pomalu?

E. Bartoníková:

Zeptala bych se, jestli je dnes unavený nebo ho to, co děláme, nudí. Ukázala bych, co ještě musíme nutně udělat a dohodla bych si nějakou odměnu, až to bude hotové – video, písničku, bingo, něco na co se budou těšit.

L. Borovička:

Je to zpětná vazba pro učitele. Nebát se takovou situaci pojmenovat v přímém rozhovoru se žáky a domluvit se na dalším postupu. Může pomoci třeba změna aktivity (např. na aktivitu s menší náročností, větším fyzickým zapojením žáků apod.)

T. Rolková:

Obvykle mi vychází přerušit aktivitu a zeptat se, co se děje. Někdy jsou to třídní záležitosti, kdy je kolektiv prostě plný
nějakého problému a potřebují si to vyřešit – pak nabízím svůj čas za to, že to příště musíme dohnat.. Při doučování 1 na 1 mi připadá také rozumné si promluvit a nesílit látku za každou cenu.. nabídnout jinou aktivitu.. ale při těch individuálních konzultacích mi připadá nejvhodnější poskládat látku (předměty, aktivity..) tak, aby to bylo efektivní (tzn pokud je dobrá nálada, zařadit to těžké na začátek, pokud je to s energií slabší, nechat na začátku lehčí a zábavnější věci, aby byla možnost zažít rychle úspěch)