- Úvodní schůzku si s doučujícím / dobrovolníkem sjednejte ideálně v kanceláři nebo jiném prostoru Vaší organizace.
- Při schůzce by měl být přítomen kontaktní pracovník, nebo zkrátka někdo, na koho se bude moci doučující obrátit v případě jakéhokoliv problému nebo dotazu.
- Na úvod je třeba jasně a přehledně představit činnost, kterou by měl doučující / dobrovolník vykonávat.
- Popsat úskalí pracovního prostředí, cílové klientské skupiny a další překážky, které mohou nastat.
- Nastavit si očekávané výstupy, způsoby kontroly, hodnocení a předávání zpětné vazby.
- Nabídnout metodické vedení, poskytnout případné pomůcky k práci.
- Nabídnout různé formy podpory a benefitů.
- Zodpovědět všechny případné dotazy.
- Ověřit si, že se vším doučující / dobrovolník souhlasí a že má nadále zájem o tuto aktivitu.
- Společně si projít administrativní záležitosti (smlouvy, mlčenlivost, kodexy, bezpečnost, …). Je vhodné, pokud má tyto dokumenty doučující / dobrovolník k dispozici již předem k prostudování.
- Na závěr je vhodné nastavit procesní praktické věci (vložení do interního systému, komunikační skupiny, mailinglistu, …) a domluvit se na začátku spolupráce a zaškolování.