Jaké jsou oblíbené hry, aktivity vašich žáků / studentů?
L. Borovička:
Pro výběr tématu/jména apod. – losovací aplikace typu Kolo štěstí. Pro zopakování látky – např. Kahoot, dále
také Žák učí žáka (vlastními slovy). Důležité je neučit izolovaně jednotlivá témata, ale vracet se k tématům předchozím a srovnávat je mezi sebou např. skrz různé vizualizace (průnik množin apod.)
H. Zahrádková:
Ráda používám různé kartičky dvojice, trojice, doplň větu,křížovky, osmisměrky, pojmové mapy na daný geometrický útvar, katičky, které mají hned z druhé strany výsledky. Vymýšlení vlastních slovních úloh a jejich řešení. Vymýšlení příkladu žákem, ale řeším jej já učitel.
T. Rolková:
trimino, kartičky pojem – vysvětlení (chystám na wordwallu), pojmové osmisměrky, testy na quizizz…
E. Bartoníková:
Já mám na doučování různé kartičky – domino, spojovačky (dvě části věty), otázky, oblíbené je bingo, slovíčkový král, otázky, popisování slov – já popisuji, žáci hádají, i opačně, doplňování slov do věty.
H. Šilhánková:
Překvapivě pořád dokola Bingo – hraju taky, dohodneme se, že si každý do mřížky 3×3 napíšeme do každého políčka jedno povolání/nábytek/sloveso…, pak se střídáme v říkání slovíček, která si můžeme vyškrtnout; někdy jen překládáme, ale častěji se snažíme o úplně jednodnoduchý popis slovíčka (ode mne ho dítě slyší správně, samo zvládne klidně hodně
krkolomně)
P. Vinklerová:
V matematice všelijaké aktivity, které jsem prezentovala na webináři a semináři. Dále milují běhací diktát. Jevy jsou napsané na kartičkách a rozházené po třídě/venku. Děti je musí najít, přečíst, doběhnout na určené místo a tam je zapisují doplněné na papír.