Zajímavé je, že mnoho dobrovolníků má obavy z doučování matematiky, řada z nich se brání ji doučovat na druhém stupni, přestože se většinou jedná o základy, nikoli náročné početní operace. Ti, co z matematiky nemají strach a ovládají ji, často mluví o tom, že pochopit matematiku je jednoduché, stačí znát základy, mít strukturu a chuť poznávat nové souvislosti. Právě to by mělo být účelem doučování tohoto předmětu, vrátit dětem chuť poznávat souvislosti a vidět v číslech, příkladech a rovnicích strukturu, která pro ně bude srozumitelná. Někdy to znamená, že je nutné vrátit se k naprostým základům a pochopit je, ale pokud chybí základní kámen, nedá se stavět střecha a vrátit se k těmto základům má větší smysl než se „jen“ naučit na test. Přinášíme vám několik tipů, jakým způsobem s dětmi na doučování můžete pracovat a také úvod a náhled do metody profesora Hejného, který je průkopníkem v jiné matematice než se většina z nás učila na základní škole.
Matematika podle profesora Hejného
Matematika podle profesora Hejného: Dva významy slova prostředí
Matematika podle profesora Hejného: Přehled prostředí využívaných na prvním stupni
Matematika podle profesora Hejného: O procesu poznávání
Matematika podle profesora Hejného: Porozumění číslu
Matematika podle profesora Hejného: Podrobnější náhled do šesti vybraných prostředí