Seznámení s reáliemi přiměřenými věku, které se týkají hospodaření s penězi, např:
• Nezbytné náklady na životní potřeby – nájemné, ceny energií a služeb, náklady na telefonování.
• Rodinný rozpočet – skladba, položky nutné a zbytné, osobní priority.
• Pojmy: banka, účet, bankomat, platební karta, bankovky a mince, hotovostní a bezhotovostní platba, úvěr, úrok, platební neschopnost, splátkový kalendář, exekuce, internetové bankovnictví.
• Vštěpování finanční odpovědnosti, tj. rovnováha příjmů a výdajů; výdaje zbytné a nezbytné.
VHODNÉ MATERIÁLY:
JSNS.CZ: Mediální gramotnost se vyplatí: Výhodný telefon (video spot, plakát a e-cvičebnice)
Zábavný spot s praktickou aktivitou a doprovodný plakát k tématu půjčování peněz, nakupování na internetu a přesvědčovacích technik reklamy. Žáci porovnávají výhodnost půjček nabízených na internetu, rozpoznávají praktiky, kterými poskytovatelé půjček lákají klienty na zdánlivě výhodné nabídky, a uvědomí si, že půjčování si peněz s sebou přináší rizika. Na procvičení problematiky lze následně využít e-cvičebnici.
Zlatka.in: na stránkách najdete různá cvičení, na kterých si můžete vysvětlit, jak fungují peníze. Vhodné pro ZŠ i SŠ.
Mohlo by Vás také zajímat:
Doučování matematiky – co je cílem?
Matematika podle profesora Hejného
Matematika podle profesora Hejného: Dva významy slova prostředí
Matematika podle profesora Hejného: Přehled prostředí využívaných na prvním stupni
Matematika podle profesora Hejného: O procesu poznávání
Matematika podle profesora Hejného: Porozumění číslu
Matematika podle profesora Hejného: Podrobnější náhled do šesti vybraných prostředí