Při začátku doučování doporučujeme navázat kontakt k třídním učitelem žáka, učitelem konkrétního předmětu nebo jiným kompetentním pracovníkem školy skrze osobní schůzku, mailem nebo telefonicky a kontakt pravidelně udržovat. Takováto spolupráce se v našich doučováních velmi osvědčuje.
Ve škole se můžete doptat konkrétněji na to, co dítěti jde či nejde, jak funguje v rámci kolektivu, z jakých materiálů se učí. Učitel s vámi může sdílet materiály k výuce, pracovní listy nebo doporučení, na co se v doučování aktuálně zaměřit. Doučování funguje jako nadstavba nad školními hodinami a sám učitel tak většinou uvítá, že se někdo bude dítěti takto individuálně věnovat.
Můžete také probrat, jaké metody výuky se ve škole používají, poradit se o nich a případně je zakomponovat i do vašeho doučování.
Text byl převzat z publikace Člověka v tísni Dobrovolníkův průvodce doučováním v rodinách.