Doučujte.cz

Pomáháme doučováním

02. 12.
2021

Získali jsme třetí místo v EDUíně!

Člověk v tísni si odnáší ocenění ze soutěže o nejlepší vzdělávací projekty EDUína. Bronzové ocenění získal projekt Doučujte.cz, který nabízí metodické tipy, doporučení a odkazy pro doučovatele shromážděné na základě dlouholetých zkušeností s doučováním. Porota navíc udělila speciální uznání audiovizulní simulaci „DigiStories: Nela“, která školám přináší možnost probrat s žáky citlivé téma kyberšikany interaktivní a poutavou formou. Velkou poctu získal rovněž člen správní rady Člověka v tísni Daniel Munich, který byl uveden do Auly slávy za etablování a rozvoj oboru ekonomie vzdělávání a další přínos pro české vzdělávání. 

Pro sledování YouTube videí je třeba povolit marketingové cookies

 „Ocenili jsme, že projekt v dnešní vzdělávací době nabízí všem doučujícím i doučovaným řadu vzdělávacích materiálů, doporučení a odkazů,“ okomentoval rozhodnutí poroty při předávání ceny Petr Vavrik z české technologické filmy Livesport.

„Náš web je třešnička na dortu toho, co děláme a toho, co dělají naši vzdělávači. Základ webu jsou jejich zkušenosti a dobré praxe, které teď nabízíme ostatním, kteří doučují,“ říká editorka webu Doučujte.cz Adéla Pospíchalová.

Web reaguje na výpadek škol v období pandemie a sbírá a nabízí podklady, materiály a užitečné odkazy k doučování. Věnuje se nejen tomu, co je potřeba naučit, ale i jak. Radíme, jak spolupracovat s dobrovolníky a kvalitně je vést. Kdo tápe, může si napsat o pomoc.

Před pár dny se web navíc stal domovskou stránkou pro sbírku počítačů, která byla převzata od Česko Digital. „Pro nás to je odrazový můstek do budoucna, protože bychom chtěli, aby se zapojilo co nejvíce lidí, ostatní neziskovky, učitelé, studenti, kteří by web nejenom používali k doučování dětí, ale i k němu aktivně přispívali. Doučujte s námi.“ vyzvala metodička a koordinátorka Hana Dostálová.

Cena za inovace ve vzdělávání EDUína 2021 reflektuje, jak se letošní pandemická situace projevila ve vzdělávání. Do letošního ročníku bylo možné přihlásit projekty a aktivity, jejichž cílem bylo zmenšovat rozdíly mezi dětmi a kompenzovat jejich kognitivní i sociální handicapy.